فروش تحقیق و پروژه های دانش آموزی و دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 3
  • بازدید کل : 33202

تحقیق درمورد آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C.I.A


تحقیق درمورد آشنایی کلی با سازمان اطلاعاتی آمریکا C.I.A

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*

فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت)

تعداد صفحه:21

فهرست مطالب:

محل سازمان جاسوسی سیا در امریکا 

ساختار سازمانی

گریزی بر اقدامات سیا

مناطق عملیاتی سیا

نشان سیا

تصاویر دیگری از سیا

روابط ناسا و  سیا

وظایف و مسئولیت‌ها

حوزه‌های اطلاعاتی

مقر این سازمان در مریلند

برنامه‌های NSA

ECHELON

فعالیت درون مرزی

برنامه‌های شنود سیمی (Wiretapping)

NSA در تصورات

اولین سازمان جاسوسی مدرن آمریکا پس از جنگ جهانی اول در سال 1922 تحت عنوان سازمان پلیسی فدرال یا F.B.I  شکل می گیرد . این سازمان با هدف اولیه خنثی نمودن فعالیت های اطلاعاتی دشمنان آمریکا در داخل کشور به وجود می آید اما به دلیل نبود یک سازمان - امنیتی تا جنگ جهانی دوم ، مسئولیت حفظ امنیت و مراقبت های پلیسی کشور آمریکا بر عهده همین سازمان بوده است .

با وقوع جنگ جهانی دوم سران کاخ سفید بر آن شدند تا سازمانی قوی که بتواند در خارج از مرزهای آمریکا در صفوف دشمنان آمریکا نفوذ کرده و اطلاعات نظامی و حیاتی کسب نماید را به وجود آورند . لذا رئیس جمهور وقت آمریکا" فرانکلین روزولت " اولین اداره اطلاعاتی آمریکا را به منظور جاسوسی در بیرون از مرزهای کشور تحت نام «اداره خدمات استراتژیکی» موسوم به   O.S.S را تأسیس می نماید . آمریکا از این سازمان جاسوسی در طول جنگ جهانی دوم بهره زیادی برده به نحوی که این سازمان نفوذ زیادی به سازمان های اطلاعاتی آلمان نازی و هیئت حاکمه روسیه داشته است . امریکا در زمان ریاست جمهوری هری ترومن در سال 1946 این سازمان را منحل و سازمان جدید جاسوسی تحت عنوان «گروه کاراگاهی مرکزی» با عنوان اختصاصی C.I.G  تشکیل می دهد . پس از یک سال یعنی در سال 1947 با روی کار آمدن ژنرال هیلن کوتر به ریاست این سازمان و تصویب قانون امنیت ملی در کنگره ، پس از انجام تغییرات در تشکیلات و ادغام و حذف پاره ای از شعبات ، نام این سازمان به   C.I.Aیعنی «آژانس اطلاعاتی مرکزی » تغییر نام پیدا کرد . از این دوران رسما سازمان جاسوسی آمریکا به صورت مستقل و متمرکز مسئولیت فعالیت امور مربوط به جاسوسی و ضد جاسوسی ایالات متحده در خارج از مرزهای این کشور را بر عهده گرفته و وظیفه ضد جاسوسی در داخل کشور را به پلیس فدرال یعنی F.B.I محول می نماید .

در زمان ریاست جمهوری « جان .اف کندی » در سال 1961  توسط وزیر جنگ او یعنی « رابرت مک نامارا » سازمان اطلاعاتی برای ارتش امریکا تحت عنوان « آژانس اطلاعات دفاعی » با اختصار D.I.A   تشکیل می گردد . این سازمان با اهداف اطلاعات نظامی تأسیس می شود که هدف اصلی از تشکیل این سازمان ، ایجاد رقیبی برای سازمان جاسوسی « سیا » و در حقیقت نظارت بر کار آن به طور پنهان بوده است . ویا با به کارگیری جاسوسان کارآزموده و مجرب در رشته های اطلاعات نظامی درپست های وابستگی نظامی سفارتخانه های آمریکا علاوه بر کارهای جاسوسی نظامی ، به صورت مخفیانه بر امور « سیا » نظارت می نموده است . این سازمان هم اکنون دارای 5000 مأمور ارشد است که زیر نظر وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش آمریکا فعالیت می نمایند .

آمریکا علاوه بر سه سازمان جاسوسی F.B.I، C.I.A و D.I.A یک سازمان جاسوسی عمده دیگر تحت عنوان « آژانش امنیت ملی » با اختصار N.S.A  دارد که این سازمان مأموریت جاسوسی الکترونیکی را عهده دار می باشد . مرکز این سازمان در ایالت « مریلند » در منطقه ای به نام « فورت مید » می باشد .


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 730

فروشگاه فایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما